Retouren

Download hier het retourneerformulier.

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. 

Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
AVAO

Osloweg 91 
9723 BK Groningen

Tel: 088 012 09 66
E-mail: info@avao.nl

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar AVAO bij is aangesloten.

  • Schade bij ontvangst van uw bestelling (transportschade):
    U mag een aangeboden bestelling altijd weigeren, zeker indien u ziet dat de verpakking beschadigd is. Vraag of de pakket bezorger wil wachten terwijl u controleert of het artikel wel onbeschadigd is. Wil of kan hij niet wachten dan graag het pakket weigeren en ons op de hoogte stellen.
  • U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
    Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier ( zie einde algemene voorwaarden).

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument

 

  • Het is van belang dat u een duidelijk omschrijving geeft van de schade. De afhandeling versnelt wanneer u zichtbare foto's toevoegt van de schade. Binnen 24 uur na ontvangst van de melding, ontvangt u een terugkoppeling over de voortgang.
     
  • Retournering tijdens zichttermijn:
    Wij bieden een zichttermijn van maar liefst 60 dagen. Binnen dit tijdsbestek kan een product, graag met opgaaf van reden geretourneerd worden. Het terugstorten van het aankoopbedrag zal binnen 48 uur op werkdagen geschieden. 

    Let wel: dat het bestelde product ongebruikt is, onbeschadigd is en nog in de onbeschadigde verpakking zit. Beschadigde of gebruikte artikelen komen niet voor retour en of vergoeding in aanmerking. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
     
  • Retournering; defect artikel binnen de garantie
    Wij geven een standaard fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar op elk product. Heeft u binnen een jaar een defect artikel mail ons via onderstaande formulier o.v.v. uw naam, order-/bestelnummer en wat uw klacht is.

    U ontvangt via e-mail instructies voor de verdere afhandeling van het uw melding. Wij zorgen ervoor dat u uw product binnen 14 dagen (en indien mogelijk eerder) wordt gerepareerd, tenzij het niet meer valt te repareren dan krijgt u een nieuw product aangeboden indien de melding onder de garantie valt. 

    Mocht blijken dan het defect is onstaan door onjuist gebruik zijn wij genoodzaakt u alsnog de gemaakte kosten op dat moment in rekening te brengen. 
     
  • Retournering; defect bij aankomst
    Indien het product defect is bij aankomst dan kunt u ons direct mailen via onderstaande formulier o.v.v. uw naam, order-/bestelnummer met vermelding van het defect en graag direct met foto,s toegevoegd voor een snelle afhandeling. U ontvangt via e-mail instructies voor de afhandeling van uw melding. 

Binnen Nederland geldt:
Verzekerd retourneren (*), zonder aansprakelijk te worden gesteld voor enige transportschade of diefstal tijdens transport?

U kunt ook gebruik maken van onze retourservice. De kosten hiervoor bedragen €12.50. Indien u met deze kosten akkoord gaat, mailen wij u een PDF retouradres. Deze kunt u uitprinten en op de verpakking plakken. De bestelling dient u alsnog bij een postkantoor bij u in de buurt in te leveren. De medewerkers van het postkantoor kunnen dan zien bij het inscannen van de barcode op de retouradres, dat de kosten voor de ontvanger zijn.

Mocht er dan tijdens het transport sprake zijn van schade of diefstal, dan zijn alle risico's voor ons en wordt u verder hier niet voor aansprakelijk gesteld. De €12,50 zal standaard verrekend worden met de door ons, aan u terug te betalen aankoopbedrag, minus de al eerder betaalde verzendkosten.

(*) Bovenstaand "verzekerd retourneren t.w.v. €12.50" geldt niet voor het retourneren van Dakkoffers. De dakkoffer wordt standaard bij u opgehaald, hiervoor dient u vooraf een bedrag van €29.95 te betalen.

Voor België geldt:
Verzekerd retourneren (*), zonder aansprakelijk te worden gesteld voor enige transportschade of diefstal tijdens transport?

Het verzekerd retourneren van producten voor klanten in België vragen wij €23,-. Uw retour wordt dan ook op de door u opgegeven adres opgehaald. Let wel: hiervoor moet u dan ook thuis zijn. Het bedrag dient u vooraf te betalen. Verdere instructies volgen op het moment van aanvraag.

(*) Bovenstaand "verzekerd retourneren t.w.v. €23,-" geldt niet voor het retourneren van Dakkoffers. De dakkoffer wordt standaard bij u opgehaald, hiervoor dient u vooraf een bedrag van €49.95 te betalen.

Aanvullende informatie
Retourzendingen die niet volgens de retoursinstructies zijn verzonden, kunnen geweigerd worden. In dat geval wordt de zending teruggestuurd naar het verzendadres of, in het geval van een afhaalpunt, naar het factuuradres van de betreffende bestelling. De betalingsverplichting blijft dan bestaan.